تبلیغات
بدنسازی و پرورش اندام - عوارض مصرف بیش از حد کراتین

  صفحه نخست | آرشیو مطالب | ارتباط با ما | ایمیل مدیر | خانگی سازی | ذخیره صفحه | لینك آر اس اس |

 

کاربر مهمان، خوش آمديد به .:: بدنسازی و پرورش اندام ::.

 

موضوعات


آرشیو ماهیانه
اسفند 1393
دی 1393
تیر 1393
اسفند 1392
دی 1392
آبان 1392
تیر 1392
خرداد 1392
اردیبهشت 1392
فروردین 1392
آرشیو کامل

لینک دوستان

آمار بازدید

نویسندگان :
» سیاوش اسدی
» جواد تی اچ

آمار وبلاگ :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین به روز رسانی :
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :


بدنسازی و پرورش اندام آموزش مبتدی و حرفه ای

 


عوارض مصرف بیش از حد کراتین

مرتبط با : مطالب عمومی

کراتین یک اسید آمینه ای است که بطور طبیعی در گوشت و ماهی وجوددارد و همچنین در کبد ، کلیه و لوزالمعده  ساخته می شود که دربدن تولید انرژی میکند  و در ورزش هایی مثل وزنه برداری و دو باسرعت  شدت بالایی دارد . این ماده منبع اصلی انرژی در بدن انسان است.کراتین یک مکمل بسیار بحث بر انگیز در بارا امروز است  که در مدت زمان کوتاهی در دسترس مردم قرار می گیرد .برخی از افراد، فکر میکنند که کراتین ماده بدون ضرری است ولی از عوارض آن آگاهی ندارند


مصرف کراتین امروزه در بین ورزشکاران ایرانی و البته سایر کشورها شایع شده است، اما بسیاری از این ورزشکاران بدون اطلاع از عوارض مصرف بی‌رویه کراتین، با هدف رسیدن به اهداف خود در مدت کوتاه‌تری اقدام به مصرف بیش از اندازه مجاز این مکمل می‌کنند.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه، کراتین را محصول نهایی سوخت‌و‌ساز پروتئین دانست و اظهار داشت: «پروتئین از آمینو اسیدها تشکیل شده و از ترکیب مشتقات آمینو اسیدها کراتین به وجود می‌آید.»

وی افزود:«در همین رابطه می‌طلبد مسئولان مربوطه نظارت بیشتری بر باشگاه‌های ورزشی و مکمل‌های غذایی موجود در بازار داشته باشند.»

این متخصص تغذیه تصریح کرد:«افزایش بار پروتئین ناشی از مصرف  بیش از اندازه کراتین در بلند مدت می‌تواند، اثرات مخربی برای کلیه داشته باشد.» وی خاطر نشان کرد: «مصرف بیش از اندازه کراتین نه تنها باعث افزایش انرژی نخواهد شد بلکه پیری و فرسودگی زودرس را برای ورزشکاران به همراه خواهد داشت.»


وی افزود: «با سوخت و ساز پروتئین‌ها در بدن، کراتین در کلیه و کبد از ترکیب سه آمینو اسید آرژنین، گلیسین و متیونین تولید می‌شود و به همین دلیل بعضی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند این ماده در افزایش انرژی در ورزشکاران مفید است.»

این متخصص تغذیه تصریح کرد: «تقریباً ۹۵ درصد کراتین بدن در عضلات اسکلتی به کراتینین تبدیل شده و بعد درچرخش توسط کلیه ها به میزان ۲ گرم درروز دفع می‌شود.»

وی ادامه داد:«خیلی مهم است که کراتین با کراتینین اشتباه گرفته نشود؛ درعضله اسکلتی کراتین نقش مهم و حیاتی به عنوان منبع انرژی آنی و در دسترس برای انقباض عضله بازی می‌کند،  کراتین با فسفوکراتین در یک تعادل قابل برگشت قرار(A.T.P) دارد.» کیمیاگر یادآور شد:«A.T.P برای انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در بدن نیاز است و تقریبا برای ۳ الی ۴ ثانیه انقباض عضلات کفایت می‌کند و بعد از آن تمام می‌شود.»

این استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: «هدف از مصرف مکمل‌های کراتینی بیشینه‌سازی ذخایر کراتین و فسفو کراتین بیشترعضله می‌باشد که باعث تولید سریعتر ATP  در حین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه نخست فعالیت‌های  شدید و بی هوازی خواهد شد وهمچنین به طور بالقوه برای بافر کردن اسید لاکتیک و به تأخیر انداختن خستگی مناسب است.»
این متخصص تغذیه گفت: «کراتین به عنوان یک ماده غذایی مکمل در زمان خاص و محدود و تنها باید توسط پزشک متخصص تجویز شود.» وی ادامه داد: «در بدنسازی، کراتین طی ۳-۴ هفته به مقدار اندک ۵-۱۰ گرم تجویز می‌شود و تنها در عضله‌سازی مفید می‌باشد.»

کیمیاگر اظهار داشت: «در باشگاه های بدنسازی، مربیان بدون اطلاع از عوارض استفاده بیش از حد کراتین، ورزشکاران را نسبت به مصرف چندین برابر این مکمل غذایی تشویق می‌کنند.»


منبع-http://www.seemorgh.com




برچسب ها : عوارض مصرف بیش از حد کراتین عوارض کراتین کراتین کراتین برای بدن چه ضررهایی دارد ضررهای کراتین برای بدن

نوشته شده توسط سیاوش اسدی در جمعه 1 اسفند 1393

نظرات (

مطالب پیشین

عوارض مصرف بیش از حد کراتین
مواد غذایی مناسب برای رشد عضلات و بدنسازی
برنامه تمرینی حجمی بدنسازی
برنامه تمرینی مبتدی و حرفه ای بدنسازی
راه و روش های افزایش تستسترون به طور طبیعی
گیاهان غنی از کلسیم
پروتئین در چه چیزها و غذا هایی وجود دارد ؟
آموزش جامع بدنسازی از مبتدی تا حرفه ای
افزایش قدرت پرس سینه
برنامه تمرینی قدرتی عضله ساز
اسپری موبر تضمینی بدون ضرر
کاهش تجمع چربی ها (روش های رفع سلولیت)
آیا ورزش در لاغری موثر است ؟
تمرین با وزن بدن برای بالا تنه بدون وزنه
روش های سوزاندن سریع چربی شکم
لیست کامل مطالب ارسالی


مکان تبلیغات شما
مدیر : سیاوش اسدی


پیوندهای روزانه
پارکت چوبی طبیعی شرکت صدرا چوب ارس
پارکت چوبی طبیعی

تمام لینکها
ارسال لینک


اَبر برچسبها
افزایش حجم منابع غنی کلسیم مواد غذایی کراتین دار دارای کراتین آموزش بدنسازی حرفه ای آموزش بدنسازی مبتدی چربی سوزی آموزش حرفه ای بدنسازی منابع غنی پروتئین گیاهان غنی از کلسیم تغذیه برای افزایش حجم برنامه تمرینی حجمی عضلات بدنسازی کراتین برای بدن چه ضررهایی دارد کراتین چربی سوزی در بدنسازی پرس سینه سی دی اموزش بدنسازی عوارض مصرف بیش از حد کراتین بدنسازی برنامه تمرینی مبتدی افزایش قدرت پرس سینه در بدنسازی مواد غذایی مناسب برای رشد عضلات و بدنسازی رژیم غذایی افزایش حجم عضلات افزایش حجم عضلات بدن پروتئین در چه غذاهایی بیشتر است منابع پروتئین افزایش قدرت پرس سینه زنی بدنسازی و پرورش اندام افزایش تولید تستسترون پروتئین در چه موادی بیشتر است منابع اصلی کلسیم مواد مغذی لازم برای عضلات برنامه تمرینی حرفه ای افزایش تستسترون در بدن مواد غذایی پروتئین دار پروتئین در چه غذا ها و موادی وجود دارد تغذیه برای افزایش حجم عضلات منابع غنی و سرشار پروتئین راه و روش های افزایش تستسترون به طور طبیعی عضلات سینه منابع اصلی کلسیم عبارتند افزایش وزن کلسیم عوارض کراتین اموزش بدنسازی کراتین چیست برنامه تمرینی بدنسازی افزایش تستسترون در بدنسازی برنامه تمرینی حجمی بدنسازی برنامه تمرینی مبتدی و حرفه ای بدنسازی مواد غذایی منیزیم دار دارای منیزیم افزایش حجم عضلات سینه ضررهای کراتین برای بدن


 

 

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by bodybuilding4

Design By : wWw.Theme-Designer.Com