تبلیغات
بدنسازی و پرورش اندام - وزن مناسب برای من؟

  صفحه نخست | آرشیو مطالب | ارتباط با ما | ایمیل مدیر | خانگی سازی | ذخیره صفحه | لینك آر اس اس |

 

کاربر مهمان، خوش آمديد به .:: بدنسازی و پرورش اندام ::.

 

موضوعات


آرشیو ماهیانه
اسفند 1393
دی 1393
تیر 1393
اسفند 1392
دی 1392
آبان 1392
تیر 1392
خرداد 1392
اردیبهشت 1392
فروردین 1392
آرشیو کامل

لینک دوستان

آمار بازدید

نویسندگان :
» سیاوش اسدی
» جواد تی اچ

آمار وبلاگ :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین به روز رسانی :
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :


بدنسازی و پرورش اندام آموزش مبتدی و حرفه ای

 


وزن مناسب برای من؟

مرتبط با : مطالب عمومی

«به گزارش بولتن نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ وزن سالم یکی از موضوعاتی است که این روزها بسیار مورد علاقه می‌باشد و در بسیاری از  و مقالات مطالبی که درباره سلامتی چاپ می‌شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. و به نظر می‌رسد که هر کس در این باره، عقیده خاص خودش را دارد. امّا در واقع، تعیین وزن سالم به راحتی با مراجعه به یک جدول و یا انجام یک محاسبه ساده به دست نمی‌آید. وزن ایده‌آل هر کس، مختص خود اوست و به عوامل متعددی چون ژنتیک، سن و ترکیب بدن بستگی دارد
 
تأثیر عوامل ژنتیکی
ما معمولاً این‌گونه فکر می‌کنیم که وزن بدنمان تماماً به نحوه تغذیه و میزان فعالیت‌مان بستگی دارد. البته این دو عامل تأثیر مهمی بر سلامتی و ترکیب بدن ما دارند امّا عوامل خانوادگی نقش مهم‌تری در تعیین وزن ما دارند

مطالعات نشان می‌دهد که بچه‌ای که به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود، به احتمال زیاد مشخصات فیزیکی پدرخوانده و مادرخوانده خود را پیدا نخواهد کرد، حتی با وجودی که با بچه‌های واقعی آن‌ها در یک محیط زندگی کند. اگر پدرخوانده و مادرخوانده خیلی اضافه وزن داشته باشند، فرزندان خونی آن‌ها نیز به احتمال زیاد همان‌گونه خواهند شد امّا بچه‌ای که به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند، تحت تأثیر این محیط قرار نخواهد گرفت
 
تأثیر سن 
برخی مطالعات نشان می‌دهد که سالم‌ترین افراد نیز همراه با افزایش سن، دچار مقداری افزایش وزن می‌شوند  به عبارت دیگر، افزایش وزن فوق‌العاده و کاهش وزن زیاد، هر دو از افزایش وزن تدریجی، مسأله سازترند. البته این نتیجه با آن چه که صنعت تغذیه به ما می‌گوید متفاوت است. آن‌ها به ما درباره افزایش وزن در میانسالی هشدار می‌دهند و این‌گونه القاء می‌کنند که افزایش وزن، یکی از نشانه‌های خراب شدن و سیر قهقرایی پیمودن بدن است
 
نمودارهای وزن 
نمودارهای وزن غالباً توسط شرکت‌های بیمه تهیه می‌شوند  و هدف از تهیه آن‌ها، ایجاد حاشیه امنیت برای شرکت‌های بیمه در مقابل ادعاهای پیش‌بینی نشده بیمه‌شوندگان است. واضح است که این شرکت‌ها جانب احتیاط را به نفع خود حفظ می‌کنند و تفاوت‌های فردی را در نظر نمی‌گیرند
 
نمایه توده بدن 
این تفاوت‌های فردی، به هنگام در نظر گرفتن نمایه توده بدن، بسیار مهم هستند. نمایه توده بدن یا BMI که میزان چربی در بدن را برآورد می‌کند، به روش‌های متعددی قابل محاسبه است. ساده‌ترین راه محاسبه BMI استفاده از وزن و قد است. امّا این شیوه محاسبه فایده محدودی دارد و همیشه معیار دقیقی برای سلامتی یا ترکیب بدن نیست
 
وزن طبیعی و سالم
وزن سالم واقعی، چیزی نیست که در یک جدول یافته شود. وزن سالم وزنی است که بدن شما در صورتی که به طور عادی غذا بخورید و به طور عادی فعالیت داشته باشید، به طور طبیعی نگه می‌دارد. کسی که دچار بی‌اشتهایی عصبی است و یا فردی که تا خرخره غذا می‌خورد، هیچیک غذاخوردنشان طبیعی و عادی نیست. کسی که در رژیم غذایی به سر می‌برد نیز غذا خوردنش طبیعی نیست. بدن شروع به ذخیره غذا می‌کند زیرا می‌فهمد که روزانه به مقدار کافی غذا جذب نمی‌شود و متابولیسم بدن کندتر می‌شود. به طور مشابه، روزی 4 ساعت ورزش کردن نیز طبیعی و سالم نیست
 
این فعالیت‌ها به بدن اجازه نمی‌دهند که وزن سالم و طبیعی خود را به دست آورد. وزن سالم شما تنها به کمک یک متخصص تغذیه یا پزشکی که در این زمینه آموزش دیده باشد قابل تعیین است
منبع:پی سی پارسی



برچسب ها : وزن مناسب وزن ایده‌آل

نوشته شده توسط جواد تی اچ در سه شنبه 10 بهمن 1391

نظرات (

مطالب پیشین

عوارض مصرف بیش از حد کراتین
مواد غذایی مناسب برای رشد عضلات و بدنسازی
برنامه تمرینی حجمی بدنسازی
برنامه تمرینی مبتدی و حرفه ای بدنسازی
راه و روش های افزایش تستسترون به طور طبیعی
گیاهان غنی از کلسیم
پروتئین در چه چیزها و غذا هایی وجود دارد ؟
آموزش جامع بدنسازی از مبتدی تا حرفه ای
افزایش قدرت پرس سینه
برنامه تمرینی قدرتی عضله ساز
اسپری موبر تضمینی بدون ضرر
کاهش تجمع چربی ها (روش های رفع سلولیت)
آیا ورزش در لاغری موثر است ؟
تمرین با وزن بدن برای بالا تنه بدون وزنه
روش های سوزاندن سریع چربی شکم
لیست کامل مطالب ارسالی


مکان تبلیغات شما
مدیر : سیاوش اسدی


پیوندهای روزانه
پارکت چوبی طبیعی شرکت صدرا چوب ارس
پارکت چوبی طبیعی

تمام لینکها
ارسال لینک


اَبر برچسبها
عوارض کراتین آموزش بدنسازی مبتدی آموزش بدنسازی حرفه ای اموزش بدنسازی منابع غنی و سرشار پروتئین برنامه تمرینی حجمی عضلات بدنسازی منابع اصلی کلسیم مواد غذایی مناسب برای رشد عضلات و بدنسازی سی دی اموزش بدنسازی مواد مغذی لازم برای عضلات تغذیه برای افزایش حجم آموزش حرفه ای بدنسازی افزایش قدرت پرس سینه زنی بدنسازی و پرورش اندام افزایش حجم عضلات سینه برنامه تمرینی مبتدی و حرفه ای بدنسازی عضلات سینه افزایش حجم راه و روش های افزایش تستسترون به طور طبیعی بدنسازی برنامه تمرینی مبتدی مواد غذایی کراتین دار دارای کراتین برنامه تمرینی بدنسازی کلسیم پروتئین در چه غذا ها و موادی وجود دارد برنامه تمرینی حرفه ای چربی سوزی در بدنسازی افزایش تستسترون در بدن افزایش قدرت پرس سینه در بدنسازی پروتئین در چه موادی بیشتر است چربی سوزی منابع غنی کلسیم عوارض مصرف بیش از حد کراتین افزایش تولید تستسترون افزایش تستسترون در بدنسازی پروتئین در چه غذاهایی بیشتر است پرس سینه تغذیه برای افزایش حجم عضلات مواد غذایی پروتئین دار ضررهای کراتین برای بدن افزایش وزن مواد غذایی منیزیم دار دارای منیزیم رژیم غذایی افزایش حجم عضلات افزایش حجم عضلات بدن کراتین چیست کراتین منابع غنی پروتئین منابع پروتئین گیاهان غنی از کلسیم منابع اصلی کلسیم عبارتند کراتین برای بدن چه ضررهایی دارد برنامه تمرینی حجمی بدنسازی


 

 

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by bodybuilding4

Design By : wWw.Theme-Designer.Com