تبلیغات
بدنسازی و پرورش اندام - تاثیر مثبت موسیقی بر ورزشکاران

  صفحه نخست | آرشیو مطالب | ارتباط با ما | ایمیل مدیر | خانگی سازی | ذخیره صفحه | لینك آر اس اس |

 

کاربر مهمان، خوش آمديد به .:: بدنسازی و پرورش اندام ::.

 

موضوعات


آرشیو ماهیانه
اسفند 1393
دی 1393
تیر 1393
اسفند 1392
دی 1392
آبان 1392
تیر 1392
خرداد 1392
اردیبهشت 1392
فروردین 1392
آرشیو کامل

لینک دوستان

آمار بازدید

نویسندگان :
» سیاوش اسدی
» جواد تی اچ

آمار وبلاگ :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین به روز رسانی :
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :


بدنسازی و پرورش اندام آموزش مبتدی و حرفه ای

 


تاثیر مثبت موسیقی بر ورزشکاران

مرتبط با : مطالب عمومی بدنسازی و پرورش اندام

دکتر حسن ‌زندی اظهارکرد: اگر بخواهیم به طور کلی تاثیرات موسیقی را در ورزش بررسی کنیم می‌توان گفت که موسیقی می‌تواند امواجی مغزی تولید می‌کند که موجب ایجاد امواج مشابهی خواهد شد که این امواج، باعث تغییر در سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک مغز می‌شود.

وی افزود: این اعصاب می‌توانند در فاکتورهای فیزیولوژی مثل تنفس و ضربان قلب تاثیر‌گذار باشند و آن‌ها را بالا ببرد. می‌توان توسط موسیقی، ضربان قلب یک ورزشکار را بالا برد تا انژری کمتری مصرف کند. به عنوان مثال هنگامی که یک فرد می‌خواهد به مسابقه اعزام شود، اگر سبکی از برانگیختگی در او به‌وجود نیاید، نمی‌تواند به استعدادهای بلقوه‌ای که در خود دارد؛ دست پیدا کند، در نتیجه نیاز داریم با موسیقی تنش عضلانی را بالا ببریم تا به موفقیت نیز برسیم. موسیقی می‌تواند از راه ذهن بر بدن غالب شود و آرامش را برای فرد به ارمغان آورد و یا این‌که هیجان و تحرک‌پذیری را در ورزشکار بالا ببرد. انتخاب نوع موزیک، بستگی به شخصیت فرد دارد و باتوجه به نوع موسیقی که فرد انتخاب می‌کند تفکرات مثبت و یا منفی در ذهن او به وجود می‌آید.

زندی خاطرنشان‌کرد: موسیقی برای رشته‌های ورزشی مختلف نیز باید باتوجه به شخصیت فرد انتخاب شود؛ ورزشکاران به موزیک‌های محلی و منطقه‌ای خود گرایش بیشتری نشان می‌دهند. به عنوان مثال ورزشکاران لُرزبان، موسیقی محلی خود را برای ورزش بسیار بهتر می‌پذیرند و البته این نظر شخصی من است و هنوز تحقیق علمی ثابت‌شده‌ای در این خصوص نیست.

وی درباره موسیقی در ورزش بدن‌سازی گفت: موزیک در این ورزش بیشتر برای بالا بردن انگیزه و هیجان در فرد استفاده می‌شود. هم‌چنین این ورزشکاران می‌توانند از موزیک‌های تند‌شونده که روی اعصاب سمپاتیک‌ تاثیر‌ می‌گذارد، استفاده کنند.

این روان شناس ورزشی در پایان اظهارکرد: موسیقی به طور کلی بین ذهن و جسم ورزشکاران یک نوع هماهنگی به وجود می‌آورد و در واقع رابط بین ذهن و جسم فرد است. اگر موسیقی خوب را انتخاب کنیم، سلامتی و هارمونی بدن خود را بالا برده و حفظ می‌کنیم و در غیر این صورت شاهد تاثیر منفی آن را روی بدن خود خواهیم بود. 

برچسب ها : تاثیر مثبت موسیقی بر ورزشکاران تاثیر موسیقی بر ورزشکاران

نوشته شده توسط جواد تی اچ در یکشنبه 8 اردیبهشت 1392

نظرات (

مطالب پیشین

عوارض مصرف بیش از حد کراتین
مواد غذایی مناسب برای رشد عضلات و بدنسازی
برنامه تمرینی حجمی بدنسازی
برنامه تمرینی مبتدی و حرفه ای بدنسازی
راه و روش های افزایش تستسترون به طور طبیعی
گیاهان غنی از کلسیم
پروتئین در چه چیزها و غذا هایی وجود دارد ؟
آموزش جامع بدنسازی از مبتدی تا حرفه ای
افزایش قدرت پرس سینه
برنامه تمرینی قدرتی عضله ساز
اسپری موبر تضمینی بدون ضرر
کاهش تجمع چربی ها (روش های رفع سلولیت)
آیا ورزش در لاغری موثر است ؟
تمرین با وزن بدن برای بالا تنه بدون وزنه
روش های سوزاندن سریع چربی شکم
لیست کامل مطالب ارسالی


مکان تبلیغات شما
مدیر : سیاوش اسدی


پیوندهای روزانه
پارکت چوبی طبیعی شرکت صدرا چوب ارس
پارکت چوبی طبیعی

تمام لینکها
ارسال لینک


اَبر برچسبها
راه و روش های افزایش تستسترون به طور طبیعی پروتئین در چه غذا ها و موادی وجود دارد افزایش تستسترون در بدنسازی چربی سوزی در بدنسازی عوارض کراتین مواد مغذی لازم برای عضلات پروتئین در چه موادی بیشتر است عضلات سینه تغذیه برای افزایش حجم عضلات پروتئین در چه غذاهایی بیشتر است افزایش حجم عضلات سینه عوارض مصرف بیش از حد کراتین تغذیه برای افزایش حجم آموزش بدنسازی مبتدی منابع غنی و سرشار پروتئین سی دی اموزش بدنسازی آموزش بدنسازی حرفه ای اموزش بدنسازی گیاهان غنی از کلسیم منابع اصلی کلسیم برنامه تمرینی حجمی عضلات بدنسازی افزایش وزن منابع پروتئین افزایش حجم برنامه تمرینی بدنسازی کراتین چیست افزایش حجم عضلات بدن منابع غنی پروتئین ضررهای کراتین برای بدن رژیم غذایی افزایش حجم عضلات برنامه تمرینی حجمی بدنسازی مواد غذایی کراتین دار دارای کراتین افزایش تستسترون در بدن کراتین برای بدن چه ضررهایی دارد کلسیم افزایش قدرت پرس سینه در بدنسازی مواد غذایی منیزیم دار دارای منیزیم افزایش تولید تستسترون برنامه تمرینی حرفه ای پرس سینه افزایش قدرت پرس سینه زنی بدنسازی و پرورش اندام مواد غذایی مناسب برای رشد عضلات و بدنسازی منابع اصلی کلسیم عبارتند برنامه تمرینی مبتدی و حرفه ای بدنسازی کراتین بدنسازی برنامه تمرینی مبتدی منابع غنی کلسیم چربی سوزی مواد غذایی پروتئین دار آموزش حرفه ای بدنسازی


 

 

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by bodybuilding4

Design By : wWw.Theme-Designer.Com