تبلیغات
بدنسازی و پرورش اندام - گیاهان غنی از کلسیم

  صفحه نخست | آرشیو مطالب | ارتباط با ما | ایمیل مدیر | خانگی سازی | ذخیره صفحه | لینك آر اس اس |

 

کاربر مهمان، خوش آمديد به .:: بدنسازی و پرورش اندام ::.

 

موضوعات


آرشیو ماهیانه
اسفند 1393
دی 1393
تیر 1393
اسفند 1392
دی 1392
آبان 1392
تیر 1392
خرداد 1392
اردیبهشت 1392
فروردین 1392
آرشیو کامل

لینک دوستان

آمار بازدید

نویسندگان :
» سیاوش اسدی
» جواد تی اچ

آمار وبلاگ :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین به روز رسانی :
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :


بدنسازی و پرورش اندام آموزش مبتدی و حرفه ای

 


گیاهان غنی از کلسیم

مرتبط با : تغذیه بدنسای و سلامت مطالب عمومی

یکی از مسائلی که معمولا مردم را نگران می کند، این است که آیا تغذیه و مواد غذایی انتخابی ، تا چه حد می توانند آنها را از ابتلا به بیماریها حفاظت کنند.

نگرانی در مورد پوکی استخوان به دلیل مصائب زیاد آن از جمله شکستگیها و ترس از بستری شدن طولانی و نیاز به مراقبت در اکثر خانوادههای ایرانی وجود دارد، به خصوص آن که تحقیقات کشوری نشان داده است که میزان دریافت کلسیم در خانوارهای ایرانی کمتر از نیاز است. پزشکان و تغذیه شناسان ، به بیماران و افراد مراجعه کننده توصیه می کنند که میزان مصرف مواد لبنی مثل شیر، ماست و پنیر را افزایش دهند و نهایتا قضاوتها براساس این است که ما روزانه به میزان 1200 تا 1500 میلی گرم کلسیم نیاز داریم.

ولی مهم است که بدانیم تحکیم وقدرت استخوانهای ما تنها وابسته به کلسیم نیست وبعضی از تجربیات جهانی می گوید که نمی توان گفت که هرفرد روزانه به چقدر کلسیم نیاز دارد. سلامتی استخوانهای ما به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و باید بدانیم اهمیت این عوامل مهمتر است یا تنها میزان کلسیمی که ما از طریق غذا مصرف می کنیم.

جالب است بدانیم کشورهایی که مصرف سرانه لبنیات بالایی دارند مانند آمریکا، انگلستان و فنلاند بیش از میزان متوسط پوکی استخوان و شکستگی استخوان دارند ولی ممکن است سن شکستگی استخوان در آن کشورها بالاتر باشد.

تحقیق دکتر والتر ویلت و همکارانش در دانشگاه هاروارد امریکا که روی 72000 پرستارانجام شده نشان داده که مصرف مرتب و روزانه شیر به تنهایی نقشی در کمتر شدن شکستگی استخوان لگن نداشته است.

درحقیقت مطالعه فوق نشان داد که ازنظرشکستگی استخوان زنانی که دوبار در روز شیر می خورند تقریبا مانند زنانی که هفته ای یکبار شیر می خورند بوده اند.

بررسی 2003 سوئد که آن هم روی 60هزار زن صورت گرفت ارتباطی بین شکستگی استخوان و دریافت کلسیم از طریق فرآوردههای شیری را نشان نداد.

و نهایتا تحقیق دیگری که روی 24هزار مرد انجام شد نیز رابطه ای بین دریافت کلسیم از لبنیات و شکستگی پیدا نشد.

محققانی که بر این مساله دقیق بررسی کرده اند نظیر دکتر واتر ویلت می گویند اگر سایر عواملی که موجب سلامت استخوانها می شود مانند ورزشهای قدرتی در نظر گرفته شود بدن حدود 500 تا 700 میلی گرم کلسیم نیاز دارد. در فرهنگ غذایی بعضی از کشورها اغلب نیاز کلسیم از فرآوردههای گیاهی تامین می شود غذاهایی مانند بورشها و آشهایی که با سبزیجات و گاهی استخوان، کنجد و برگهای آن تهیه می شود. ماهی های کوچک که با استخوان برشته و خورده می شوند

کنجد به طور طبیعی منبع خوبی برای حفظ استخوانهاست. چون بطور طبیعی کلسیم، منیزیوم و فسفر دارد که از مهمترین ریزمغذیها برای حفاظت از استخوانها هستند.

ارده که در کشور ما معمولا با شیره مصرف می شود از ساییدن کنجد به دست می آید بنابراین اگر ما بتوانیم از ارده در سسهای سالاد استفاده کنیم هر روز می توانیم بخشی از نیاز کلسیم را تامین کنیم. با اختلاط ارده، کمی سیر تازه و آبلیموی تازه و کمی نمک و مخلوط کردن آن در دستگاه یک سس خوب و خوشمزه تهیه کنیم.

در برنامههای غذاهای مدیترانه ای از کنجد سائیده شده یا تاهینا که همان ارده می باشد پیش غذاهای زیادی تهیه می کنند که ضمن لذیذ بودن منابع خوب دریافت کلسیم هستند .

یکی از مهمترین راههای پیشگیری از پوکی استخوان ورزش یا نرمشهای قدرتی است. در اینگونه ورزشها استخوان که بافت زنده ای است با جوانه سازی و بازترمیم استحکام بیشتری می گیرد. ویتامینهایی برای جذب کلسیم در حیات استخوانهای ما ضروری است از جمله ویتامین D که اگر پوست هم در معرض نور خورشید قرار بگیرد تولید می شود ولی در شهرهای بزرگ که آلودگی هوا و غبار وجود دارد تولید این ویتامین توسط بدن صورت نمی گیرد.در کشور ما نیز در شهرهای بزرگ خصوصا در تهران، با کمبود ویتامین D روبرو هستیم و. در صورتی که نمی توانیم به مدت کافی روزانه 20 دقیقه در هوای پاکیزه در معرض نور خورشید (نه از پشت شیشه) قرار بگیریم بهتر است که روزانه مکمل ویتامین D را مصرف کنیم.

با توجه به اینکه گیاهان زیادی نیز در فرهنگ غذایی ما وجود دارند که دارای کلسیم هستند می توانیم در سبد سفره خانواده از این مواد شامل دانه سویا، بامیه، بادام، اسفناج، انواع کلم، ارده یا کنجد و کرفس استفاده کنیم. 


نویسنده:  دکتر ربابه شیخ الاسلام


کلسیم

کلسیم از مهم ترین مواد معدنی موجود در بدن است که به طور طبیعی می توان آن را از انواع مختلف غذاهاٰ نوشیدنی ها و ... دریافت کرد. این ماده معدنی به حفظ سلامت استخوان ها، به حفظ عروق خونی سالم در بدن، تنظیم فشار خون و حتی پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 نیز کمک می کند.

منابع اصلی کلسیم عبارتند از : شیر، ماست، پنیر و ... اما لبنیات نباید تنها دریاف مواد مغذی باشد که با آن چاله های رژیم غذایی روزانه مان را پر می کنیم؛ زیرا منابع دیگری از غذاها و نوشیدنی ها نیز وجود دارند که حاوی مقدار زیادی از کلسیم هستند که سبزیجاتٰ غذاهای دریایی، حبوبات و میوه ها از سردسته های اصلی حاوی کلسیم هستند.
 
خوراکی های سرشار از کلیسم » سبزیجات(برگهای خوراکی)
سبزیجاتی با برگهای سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت نهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

 خوراکی های سرشار از کلیسم »  موادغذایی غنی شده
غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند؛ البته باید مراقب شکر افزوده آنها باشید.

پرتقال یک خوراکی سرشار از کلیسم
این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.

 بادام حاوی کلسیم
بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخنهای شما را تضمین می کنند. یک مشت، بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.

 لوبیاچیتی سرشار از کلسیم
لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی میتوانید به دستور غذایی خود اضافه کنید.

منابع:worldfood.ir

salamatiran.com

tebyan.net




برچسب ها : منابع غنی کلسیم کلسیم منابع اصلی کلسیم گیاهان غنی از کلسیم منابع اصلی کلسیم عبارتند

نوشته شده توسط سیاوش اسدی در جمعه 12 دی 1393

نظرات (

مطالب پیشین

عوارض مصرف بیش از حد کراتین
مواد غذایی مناسب برای رشد عضلات و بدنسازی
برنامه تمرینی حجمی بدنسازی
برنامه تمرینی مبتدی و حرفه ای بدنسازی
راه و روش های افزایش تستسترون به طور طبیعی
گیاهان غنی از کلسیم
پروتئین در چه چیزها و غذا هایی وجود دارد ؟
آموزش جامع بدنسازی از مبتدی تا حرفه ای
افزایش قدرت پرس سینه
برنامه تمرینی قدرتی عضله ساز
اسپری موبر تضمینی بدون ضرر
کاهش تجمع چربی ها (روش های رفع سلولیت)
آیا ورزش در لاغری موثر است ؟
تمرین با وزن بدن برای بالا تنه بدون وزنه
روش های سوزاندن سریع چربی شکم
لیست کامل مطالب ارسالی


مکان تبلیغات شما
مدیر : سیاوش اسدی


پیوندهای روزانه
پارکت چوبی طبیعی شرکت صدرا چوب ارس
پارکت چوبی طبیعی

تمام لینکها
ارسال لینک


اَبر برچسبها
آموزش بدنسازی حرفه ای منابع اصلی کلسیم عبارتند تغذیه برای افزایش حجم افزایش حجم عضلات بدن پروتئین در چه موادی بیشتر است منابع غنی پروتئین کراتین چیست افزایش تولید تستسترون افزایش حجم عضلات سینه افزایش حجم برنامه تمرینی مبتدی و حرفه ای بدنسازی برنامه تمرینی حجمی بدنسازی ضررهای کراتین برای بدن مواد مغذی لازم برای عضلات اموزش بدنسازی سی دی اموزش بدنسازی منابع غنی کلسیم برنامه تمرینی حجمی عضلات بدنسازی پروتئین در چه غذاهایی بیشتر است رژیم غذایی افزایش حجم عضلات پرس سینه مواد غذایی مناسب برای رشد عضلات و بدنسازی عوارض کراتین کلسیم افزایش وزن چربی سوزی برنامه تمرینی بدنسازی منابع اصلی کلسیم آموزش بدنسازی مبتدی چربی سوزی در بدنسازی گیاهان غنی از کلسیم بدنسازی برنامه تمرینی مبتدی کراتین برای بدن چه ضررهایی دارد مواد غذایی کراتین دار دارای کراتین افزایش تستسترون در بدن افزایش تستسترون در بدنسازی عوارض مصرف بیش از حد کراتین آموزش حرفه ای بدنسازی پروتئین در چه غذا ها و موادی وجود دارد افزایش قدرت پرس سینه در بدنسازی منابع غنی و سرشار پروتئین راه و روش های افزایش تستسترون به طور طبیعی مواد غذایی پروتئین دار عضلات سینه کراتین تغذیه برای افزایش حجم عضلات منابع پروتئین برنامه تمرینی حرفه ای افزایش قدرت پرس سینه زنی بدنسازی و پرورش اندام مواد غذایی منیزیم دار دارای منیزیم


 

 

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by bodybuilding4

Design By : wWw.Theme-Designer.Com